De voorbereidingen zijn in volle gang - Reisverslag uit Steenwijk, Nederland van Pim en Eline Bakker - WaarBenJij.nu De voorbereidingen zijn in volle gang - Reisverslag uit Steenwijk, Nederland van Pim en Eline Bakker - WaarBenJij.nu

De voorbereidingen zijn in volle gang

Door: E. Bakker

Blijf op de hoogte en volg Pim en Eline

21 Oktober 2014 | Nederland, Steenwijk

Nog minder dan 3 maanden en dan vertrekken we naar Brazilië! We zijn uiteraard vol op aan het voorbereiden om te gaan. Prikken zijn gehaald, tickets worden vandaag geboekt, meeneem-lijstjes en to-do lijstjes worden gemaakt en afgewerkt, etcetc. Alles verloopt heel soepel en goed dus dat is een mooi begin van dit avontuur.

Nog even kort wat we daar zullen doen. De eerste helft (ongeveer 12 weken) noemen ze de 'lesfase'. Hier in zullen we zelf heel veel les krijgen in de ochtenden. Elke week is er een ander thema. Voorbeelden van onderwerpen zijn: Identiteit, het Vaderhart van God, het Kruis, God's hart voor de poor and needy, zending, discipelschap, etc.
Er wordt dus aan ons geloof gebouwd in die lesfase en we gaan meer ontdekken wat het inhoudt om Jezus te volgen in ons leven.
Tijdens de lesfase zullen er ook al veel praktische momenten zijn. Momenten waarop we uitreiken naar de straatkinderen en sloppenwijken in de buurt van de basis. Tijdens Carnaval (ik geloof in februari) zullen we al een week op 'outreach' gaan om mensen op verschillende manieren bekend te maken met (de liefde van) Jezus. Het heet dus een lesfase maar we zullen gelijk ook al onze handen uit de mouwen steken en alles wat we leren in praktijk brengen.
Dan komt het 2e gedeelte: de outreach. We gaan dan naar een ander land (welk land weten we nog niet) en gaan daar uitdelen van wat we in de lesfase zelf hebben ontvangen. We zullen uitreiken naar mensen en kinderen in nood en meedraaien in al bestaande zendingsbedieningen.
Dan gaan we nog 1 weekje terug naar Brazilië voor een afsluitende week. Debriefing week heet dit, of ook wel: back to real life week. En dan zullen we 7 Juni weer op het vliegtuig stappen en komen we 8 Juni weer aan in ons koude kikkerlandje.

We zijn onder de indruk van de hulp die we krijgen van mensen om ons heen. Familie staat klaar om ons te helpen en zelfs om ons onderdak te bieden in de weken voor we vertrekken (we zeggen de huur van ons huisje op). Ze zorgen voor onze diertjes als we weg zijn, helpen ons bij de voorbereidingen. Lieve (schoon) pa en (schoon) ma, ontzettend bedankt!! Maar ook vrienden en kennissen die bereid zijn om ons financieel te steunen heel heel erg bedankt! Ik (Eline) heb wat stressmomentjes gehad over het geld maar ik zie nu dat God gewoon echt voorziet! Pim was daar sowieso altijd al van overtuigt ('Het komt wel goed joh') maar het is heel fijn om nu ook echt te zien dat jullie achter ons gaan staan en bereid zijn te investeren in ons en, voor de christenen onder jullie, in Gods Koninkrijk. We hebben nog niet het hele bedrag bij elkaar maar vertrouwen en geloven 100% dat dit goed gaat komen!

Op deze blog zullen we voor zover dat kan vertellen wat we allemaal meemaken en doen. Dus voor de mensen die op de hoogte gehouden willen worden, hou deze blog in de gaten!

Nogmaals bedankt voor iedereen die zo betrokken bij ons is. Mocht je ook graag een gift willen overmaken dan kan dat op:

NL40 RABO 3018 1967 24 t.n.v P. Bakker
o.v.v gift DTS Brazilië + je naam

Mocht je een CD willen kopen van mijn band iSeek (de opbrengst gaat volledig naar onze DTS) dan kan dat ook! De CD kost 10 euro. Dit kun je aan mij geven maar het kan ook overgemaakt worden op hetzelfde rekening nummer als hierboven vermeld. Alleen dan o.v.v Album iSeek + je naam. Thanks!

Groetjes,
Eline

• 21 Oktober 2014 - 13:19

Liz:

Hej!

Ik vind het fantastisch wat jullie gaan doen. Ik wil jullie ook steunen EN heel graag je CD bestellen. Kun je die naar mij in Zweden sturen?
    Ik ga zeker jullie blog volgen.

Heel veel sterkte, geluk en liefs,
    Liz