Loslaten: Bitter-Sweet - Reisverslag uit Steenwijk, Nederland van Pim en Eline Bakker - WaarBenJij.nu Loslaten: Bitter-Sweet - Reisverslag uit Steenwijk, Nederland van Pim en Eline Bakker - WaarBenJij.nu

Loslaten: Bitter-Sweet

Door: Eline Bakker

Blijf op de hoogte en volg Pim en Eline

19 December 2014 | Nederland, Steenwijk

Gister, donderdag 18 December 2014, zijn wij verhuist. We hebben vannacht voor het eerst bij Pims ouders geslapen en hier zullen we de komende 4 weken verblijven en wonen. Tot we vertrekken naar Brazilië (16 januari) blijven we hier. Na ruim 4 jaar je huis uit gaan is raar. Het is het huisje waar we zo veel mooie herinneringen aan hebben. Het huisje waar we in kwamen toen we 20/21 waren, waar we ons zo ontzettend thuis voelden. Waar we zoveel lieve mensen in hebben kunnen ontvangen. Ook al waren de meubels en spullen een 'bij elkaar geraapt zooitje', alles bij elkaar maakte het ons thuis en het is best moeilijk om dat los te laten en achter je te laten.
Het is een dubbel gevoel wat we er bij hadden. Aan de ene kant voelt het goed omdat we weten dat ons avontuur met God nu echt gaat beginnen. Het voelt goed om alles los te laten zodat Hij ons kan leiden en sturen waarheen Hij wil. Ergens voelt het goed om afhankelijk te zijn van Hem en niet van je eigen zekerheden. Dit is waar we jaren naar uitgekeken hebben, en nu begint het dan echt. En dat voelt goed.
Maar het is ook wel even pijnlijk. We gaan ons huis op zich niet missen. Zo'n perfect huis was het niet. Warm in de zomer, (steen!) koud in de winter, gehorig, etc. Ja, het huis zélf kunnen we prima missen. Maar ons THUIS moeten we loslaten en dat maakt het allemaal wat dubbel. Natuurlijk voelen we ons bij Nico en Anneke Bakker ook zeer welkom en thuis en we zijn hen ook enorm dankbaar dat ze hun huis openstellen voor ons! Maar toch was het even slikken woensdag avond toen we voor het laatst op de bank zaten onze serie (homeland) te kijken tijdens het eten. Voorlopig zullen we niet ons 'eigen' plekkie hebben en dat is na 4 jaar best even wennen!
Van het bitter-zoete gevoel dat we hebben overheers gelukkig duidelijk het 'zoete' goede gevoel. We weten namelijk zeker dat God ons daar in Brazilië wil hebben, dat Hij een plan met ons leven heeft en dat dat plan goed is. Beter dan de plannen die we zelf kunnen verzinnen. Wij willen luisteren naar Zijn stem, wandelen en leven in Zijn wil voor ons, en we vertrouwen er 100% op dat Hij ons dan brengt waar we moeten zijn. Dus ondanks dat het even pijnlijk was om ons thuis achter te laten ervaren we een diepe rust van binnen. We weten niet hoe onze toekomst er precies uit ziet, maar we weten wel Wie onze toekomst vasthoudt. Ook al geven we onze veiligheden op, we weten dat ons leven op z'n veiligst is in Zijn handen!
Gister hebben we een groot gedeelte verhuist. Vandaag en dit weekend komt de rest en maandag leveren we de sleutel in. Pim werkt nog tot het einde van dit jaar, ik werk tot en met 9 januari. We hebben bijna alles geregeld. Nog een paar kleine regeldingetjes en dan zijn we echt helemaal klaar om te gaan. Super spannend maar we hebben er zin in!

We willen iedereen echt bedanken voor de hulp die ons gegeven wordt. Mijn ouders voor het opvangen van Ben en Bella (onze konijnen) en voor de opslagruimte, Pims ouders voor dat we bij hen mogen wonen, Annette de Haan voor alle hulp en tips in de voorbereidingen, Ed voor het advies voor de verzekering, álle lieve vrienden, familie en kennissen die ons financieel steunen, BEDANKT.
Met de financiën gaat het goed (thank You God!). Als we alles bij elkaar op tellen, inclusief giften die al toegezegd zijn maar die later komen, hebben we de kosten van de school zelf (lesfase en outreach) zo goed als gedekt. Nu zijn we hard aan het door sparen en bidden voor de 'buffer' die we nodig zullen hebben om daar te kunnen leven, om onze vaste lasten door te kunnen betalen, en hopelijk hebben we genoeg zodat we nog een buffertje hebben als we weer terug komen!

Mocht je ons graag willen steunen dan kan je een gift overmaken op het volgende rekeningnummer:

NL40 RABO 3018 1967 24 t.n.v P. Bakker
o.v.v gift DTS Brazilië + je naam

Liefs Eline

• 19 December 2014 - 10:25

Dayen:

Respect!

• 19 December 2014 - 12:25

Marianne Van Dijk:

Pim en Eline. Wat een moedige stap. Ik wens jullie hierbij heel veel kracht en zegen toe op de weg die jullie ingeslagen zijn. Succes met de laatste loodjes! Gods Zegen!
    Groetjes!

• 19 December 2014 - 12:46

Anneke:

Welkom Pim,Eline enJames xx

• 15 Januari 2015 - 19:51

Simon:

Het is aftellen geblazen..:)
    Heel veel succes richting de laatste loodjes, en dan is het....op naar Brazil!
    Een goede en leerzame tijd gewenst daar.

Ik ga jullie volgen op jullie blog.
    We bidden voor jullie.

Meie